Rabu, 8 Oktober 2014

Permulaan Sebuah Kisah . . .



Nama diberi Nur Mawaddah Binti Abdulah. Aku dilahirkan pada 15/3/1996 . kalau menurut tarikh tu...umur aku skrg dh pown 18 tahun. Aku dilahirkan dan dibesarkan di Ipoh, Perak. Aku mendapat pendidikan awal di S.K Bandar Baru Putera, Bercham . Seterusnya mndapat pendidikan di pringkat sekolah menengah di SABK Ma'ahad Al-Ummah, Chemor dan di S.M.K Bandar Baru Putra, Bercham. Skrg aku menyambung pendidikan ku di sebuah university swasta , iaitu University College Bestari, Setiu , Terengganu. Aku menyambung pendidikan dalam bidang kejururawatan. Skrg masih lg di peringkat diploma. Cita2 aku pd mulanya ingin menjadi seorg doktor, tp rezeki kurang baik dan tidak berpihak kpd ku. Tp aku  tidak pernah mngalah, sbb bg aku doktor dan jururawat masih didalam bidang yg sama..masih merawat insan yg memerlukan...bahkan ..menjadi jururawat ini..tugasnya lebih besar berbanding doktor,,,mana tidaknya..doktor cuma merawat dan memastikan pesakit sembuh...tetapi jururawat perlu merawat, membantu doktor dan pesakit, menyediakan keperluan pesakit, dan bnyak lagi..sungguh berat sebenarnya tugas seorg jururawat ini...aku sgt berharap suatu hari nnt..aku akn menjadi seorg jururawat yg berjaya..demi keluarga , bangsa dan negara. saya sedia berkhidmat . 


                                                                                                                                  SALAM CINTA 
                                                                                                                              ~MawaddahAbdullah~
                                                                                                                                                 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan